HTML

(*-*)

az enyémeknek

Friss topikok

  • Mrudi: Sziasztok! Engem Brad Blanton: Radikális őszinteség könyve miatt hozott a Google kereső ehhez a bl... (2010.10.15. 14:25) Brad Blanton: Radikális őszinteség
  • SZso: Ez csak egy részlet a könyvből, ezért nem is jó, ennél sokkal mélyebb jelentése van a szónak, amih... (2010.07.29. 11:22) lítost
  • Ede: amen (2008.06.17. 04:42) csak egy dolog állandó: a változás
  • Kathleen: Kár, hogy totál másra gondoltam:) (2008.06.12. 21:13) *-*
  • kathleenkelly (törölt): Hát ezek itt nem érvek, így nem tudok beszélgetni. Neked a dolgok egyfélék és fekete-fehérek? Gond... (2008.06.11. 11:48) sosem titok az, amit egynél több ember tud

kosár

2008.01.25. 13:11 kathleenkelly (törölt)

Ma nem fordultam vissza, ahogy máskor szoktam. Továbbmentem a bicikliúton, egészen Vácig. Így aztán gyalogoltam vagy 20 km-t, Verőcén rábukkantam arra a pékségre, ahonnan a környékre szállítják a kedvenc túrós-csokis péksütimet, aztán a végén vettem egy kosarat.

Olyan, mint az alsó, hatalmas fahordó kosár, hántolatlan vesszőből. Még arra is figyelt a készítője, hogy a zöld és a vöröses vesszőket nem keverte, így a kosaram csíkos is. Nincs benne semmi különös, de szerelem volt első látásra.

Utána azon gondolkoztam, hogy miért nem tudok így beleszeretni mondjuk egy gyémántgyűrűbe vagy egy BMW-be, ahogy azt más, normális nők teszik...

Ezeket a kosarakat általában cigányok készítik. Nagyon olcsón árulják, szinte semmi értékük nincs, egyszerű használati tárgyak. Na de ami benne van... generációk örökölt tudása, komoly fizikai munka és egy egészen másfajta élet, ami engem mindig is vonzani fog. Az, hogy először is elmennek vesszőért (akármilyen persze nem jó, a modern kosarasok maguk termelik, de a nagyüzemekből Mo-ra nem nagyon jut áru), általában patakpartokon található, még levágni sem könnyű. Hazaviszik, beáztatják. Ha hántolatlan kosárra van kereslet, akkor nem hámozzák meg a vesszőt, de ha meg kell, az sem egy könnyű művelet (mellesleg roppant unalmas is:). A vizes vesszőből fonják a kosarakat. A kezük... nagyon erősen kell tartani, csúszik, formára kell hajlítani, egymásba bújtatni, ez nagyon kemény fizikai munka. Fél év után már olyan károsodások vannak a bőrben, amik soha többé nem jönnek helyre. Ilyen kezek készítették az én kosaramat is, és mostantól ebben fogom tartani a fát, amit be kell tennem a kályha mellé a fűtéshez. Gondosság van benne, emberi meleg, igazi élet, ezért teszem a lakásomba, hogy olyat hozzon be, amiből minél többet szeretnék magam mellett érezni.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kathleenkelly.blog.hu/api/trackback/id/tr99311180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bianka 2008.01.25. 15:41:50

Papám is kosárfonó volt (mellékállásban), örök emlékkép marad ahogy nyáron az udvaron a nagy cseresznyefa árnyékában ül a kisszékén és dolgozik. :)
süti beállítások módosítása