HTML

(*-*)

az enyémeknek

Friss topikok

  • Mrudi: Sziasztok! Engem Brad Blanton: Radikális őszinteség könyve miatt hozott a Google kereső ehhez a bl... (2010.10.15. 14:25) Brad Blanton: Radikális őszinteség
  • SZso: Ez csak egy részlet a könyvből, ezért nem is jó, ennél sokkal mélyebb jelentése van a szónak, amih... (2010.07.29. 11:22) lítost
  • Ede: amen (2008.06.17. 04:42) csak egy dolog állandó: a változás
  • Kathleen: Kár, hogy totál másra gondoltam:) (2008.06.12. 21:13) *-*
  • kathleenkelly (törölt): Hát ezek itt nem érvek, így nem tudok beszélgetni. Neked a dolgok egyfélék és fekete-fehérek? Gond... (2008.06.11. 11:48) sosem titok az, amit egynél több ember tud

csak egy dolog állandó: a változás

2008.06.12. 07:12 kathleenkelly (törölt)

Ma van a születésnapom. A harmincnegyedik. Túléltem Krisztust:) Ma kiderül, hogy hány ember szeret. Persze lesznek olyanok, akik csak udvariasságból fognak felköszönteni, legalább szóban viszonozzák azt, amit tőlem kaptak, és én ezt igazából sajnálom. Jobb lenne, ha őszinték lennének, és nem tennék:) Csak társadalmi elvárások miatt vagy megszokásból (ugyanaz:) mondani vagy kívánni jót valakinek, szintén a hazugság kategóriába tartozik nekem. Persze ez mindenképpen jó hazugság, és biztosan nem árt senkinek, de én szeretem, ha igazán őszinték velem, én sem köszöntök fel senkit csak udvariasságból. Tegnap pl valaki nagyon bunkó volt velem, aztán bocsánatot kért, és én megmondtam neki, hogy ne tegye, szeretem azokat az embereket, akik kimondják a szemembe a véleményüket rólam (persze jobban szeretem, ha ezt megfelelő stílusban és megmagyarázva teszik:), mindenképpen szebb és becsületesebb, mintha ezt a hátam mögött tennék. Szerintem a szeretet és utálat különben sem ennyire egyértelmű dolgok. Az egyik oka annak, hogy nem tudok utálni senkit, az, hogy minden embernek vannak jó tulajdonságai az általános mércéhez képest, és én szeretem felfedezni ezeket akkor is, ha nem nekem szólnak. Anna szerint túl pozitívan látom néha a dolgokat, emiatt úgy tűnik, mintha túloznék vagy egyszerűen nem mondanék igazat, de szerintem téved, nem arról van szó, hogy túl pozitív lennék, hanem arról van szó, hogy a világ nem elég pozitív, szinte szégyen (de legalábbis nem általános) a jót a maga valóságában kimondani. Pedig ez csak hozzáállás kérdése, és mennyivel jobb úgy létezni, ha a világot szépnek látjuk, vagy legalábbis meglátjuk és kiemeljük azt, ami szép benne.

Ez a mai nap jó alkalom arra, hogy a blogolást itt, ebben a formában befejezzem. Ez alatt a pár hónap alatt egyre jobban feszítettem a húrt, kísérleteztem egy kicsit, meg is kaptam érte a magamét rendesen:) De az nem jó, hogy elkövettem egy pár hibát (hiszen a határok nincsenek bebetonozva, na meg ki dönti el, hogy hol is vannak:), és másoknak is bajt okoztam. Nem akarom levonni azt a következtetést, hogy nem szabad ennyire őszintének lenni, mert ugyan nem könnyű ez olyan környezetben, ahol a hazugság és az elhallgatás a mindennapok része, de azt hiszem, hogy senkinek sem árt, ha ráébred a valóságra. Mert le lehet élni egy életet úgy, hogy ki se nyitjuk a szemünket, de mire jó az? A legtöbben így élnek, csak vannak, mint egy gomba, se a környezetükre, se a másik emberre, de még önmagukra se figyelnek, egyszerűen nem gondolkodnak szerintem nagyon is fontos dolgokon. Mintha nem lennének tudatuknál, belesüppednek abba, amit mások kínálnak nekik, hiszen olyan könnyű mások szabályai szerint élni. Így nem kell felelősséget vállalni a tetteikért, de ez szerintem nem élet, hanem vegetálás.

Bizonyos szempontból én is hazudok magamnak, tudattalanul csapom be magam, és sokszor már közben látom, hogy megteszem, mégis jót hazudok magamnak, de csak azért, mert mi értelme észrevenni a rosszat egy olyan helyzetben, amikor javítani nem lehet. Számomra az elfogadás része, hogy sok rosszat megengedek másoknak, egészen addig, amíg ez nem megy más emberek kárára (sajnos a saját határaimat nehezebben tartom). Azokat a dolgokat, amik nem tetszenek nekem, mert idegenek tőlem, kívülről nézem, mint egy jelenséget, ami csak úgy van, vagy ha lehet, akkor megpróbálom megbeszélni, főleg ha olyan dologról van szó, ami ártalmas. Így sokkal mélyebb kapcsolatokra teszek szert, az emberek olyan dolgokat is elmondanak nekem, amit másnak nem mernének, és én szeretem ezt, egészen más szintű beszélgetéseket és a mindennapoktól való elrugaszkodást eredményez (na meg sokkal mélyebb érzelmi kötődést). Amit viszont nem szeretek az az, hogy egyre nőnek a titkok bennem, sosem az enyémek, hanem másoké, állandóan figyelnem kell arra, hogy nehogy olyat mondjak, amit nem kéne, észrevettem, hogy egyre kevesebbet beszélek, és jobban megfontolom, amit kimondok. Ez egyrészt jó, másrészt nagyon fárasztó, mennyivel egyszerűbb lenne, ha csak úgy kimondhatnék bármit, ami eszembe jut, úgy, ahogy régebben tettem. Ide tartozik az is, hogy mekkora öröm valakinek, ha jót mondunk neki, és milyen nagy szomorúság, ha megtudja magáról a rosszat (már ha elhiszi, és nem az a következmény, hogy inkább megutálja azt, aki kimondta). Persze jó dolog a kritika, de csak akkor, ha épít és nem rombol. Mostanában elkezdtem szeretni a pozitív hazugságot is, a rossz dolgok elhallgatását, néha szeretném visszavenni a rózsaszín szemüvegem, amin keresztül olyan sokáig láttam a világot. Más kérdés, hogy szörnyen rosszul tűröm, ha nekem hazudnak így, főleg, mert figyelek annyira a másik emberre, hogy általában azonnal feltűnik, hogy valami titka van, vagy hogy csak azért mond úgy valamit, hogy engem kíméljen, vagy csak simítja a mondanivalóját.

Kösz mindenkinek, aki olvasott, eleinte 5-8 ember volt naponta, most már kb 50 az átlag, a legtöbb 89 volt. Sajnálom, hogy csak kevés ember véleményét tudtam meg, kevesen mondtak igazán egyenesen bármit is. A legszebb az volt, amikor valaki azt mondta nekem: szeretem, hogy ilyen vagy, mindenről van véleményed, szeretem a blogodat. A legrosszabb pedig az, hogy sokan csak ezt az egy oldalamat ismerik, ebből szűrtek le messzemenő következtetéseket, és a nyíltságom miatt felhatalmazva érzik magukat arra, hogy beleszóljanak olyan dolgokba, amikhez semmi közük, de hát ez végülis őket jellemzi, nem engem. Igaz, hogy az én házam táján söprögetek itt, de akkor is csak nekem van jogom ezt tenni:) Az dobhatja rám az első követ (ajjaj, hol van az már:)), aki önmaga megfelelő példával tud előttem járni a saját életében. Na persze, egy ilyen embernek nem jutna eszébe követeket hajigálni.

Továbbra is figyelni fogom ezt az oldalt, ha valakinek van megosztandó véleménye vagy csak beszélgetni szeretne, állok elébe. (Esetleg írhat levelet az elveszettlevelek@citromail.hu címre. Nem fog elveszni:) Addig is: hello:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kathleenkelly.blog.hu/api/trackback/id/tr17515845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thug life 2008.06.12. 08:09:13

HÁT EZ MI?? HÁT EZ KÉREM ITT MI???!!!!
Az egy dolog h születésnapod van jucus(hepibörzdély), de h emiatt felhatalmazva érzed magad arra, h másoktól ELVEGYÉL, az nem szép dolog!
KÖVETELEM, h ne hagyd abba a blogírást, ne fossz meg a magvas gondolatoktól!!! Ez a blog a mindennapjaim részévé vált , szal nem ér csak úgy hipp hopp abbahagyni..
És egyébként is. Én itt tök igyekszem, h jóemberré váljak( csináltam másik jóemberblogot is: adifferentlifebegins.blogspot.com/)
Szóval most mi lesz íg velem? Bolyonghatok egyedül a kételyek erdelyében??? Na azt nem!
Úgyhogy aláírásokat fogok gyűjteni, h igenis folytasd a blogod!!!

thug life 2008.06.12. 08:12:55

tudom mennyire fontos neked a helyesírás jucus, ezért legyen ez az én szülinapi ajándékom:
igen elírtam.. nem erdelyében, hanem erdejében:)

Evica 2008.06.12. 08:42:16

Boldog születésnapot :)

Az utóbbi idő tényleg elég viharosra sikeredett.
Én úgy gondolom, hogy bár mindenkinek joga van tudni az igazat, ha valaki megosztja velünk a titkát bizalomból, nincs jogunk egy harmadik félt felvilágosítani arról csak mert valamilyen fontos igazságra derül fény, maximum az őszinteségre motiválni azt akit kell, a végső döntést Neki kell meghoznia, leginkább gondolok most azokra az esetekre amikor igazán egyik félhez sincs igazán közöm, csak megtudok valamit. Az Ő döntése vagy nem döntése lehez egy mérce az én megítélésemről Róla. Aztán van az az eset amikor az egyik fél fontosabb mint a másik, vagy mindkét fél fontos, ilyenkor már persze nem ilyen egyszerű a dolog, de mindenképp arra kell törekedni, hogy egymással legyenek őszinték, és ne én valaki nevében, mert az az esetek többségében rosszul sül el.
Nekem az a tapasztalatom, hogy a "lassú víz partot mos" taktikával a legtöbb embernél nagyobb eredményeket lehet elérni, igaz ehhez nagyon sok idő és türelem kell, és erre leginkább azok képesek csak, akik nem csak egyféleképpen látnak valakit, ahogy Te is leírtad, és képes is vagy rá.
Az emberi kiváncsiságnak az ára meg a felgyülemlett titkok tartása, cipelése, feldolgozása stb :)
A "kisérleted" a hazugságok lelepezésére, mindenképpen elismerést követel szerintem, és biztos vagyok benne, hogy a "hogyan" fog még csiszolódni.
Ez nem egy egyperces villámkérdés, amit azonnal meg lehet válaszolni egy mondattal és egyetemesen mindenkire vonatkoztatva.
Mindannyiunk életének fontos kérdése, hogy melyik utat választjuk (a sok közül:)), én is nagyon sokszor örlődöm emiatt (de ezt mondanom sem kell azt hiszem) :)
Nekem hiányozni fog a blogod folytatása, érdekes volt, néhol megdöbbentően őszinte, elgondolkodtató, semmiképpen nem sablonos, vagy átlagos :)

Boldog szülinapot :))

Evica 2008.06.12. 08:43:11

Nézmár ez meg a régi beregelt nickem :D Bia voltam.

d 2008.06.12. 08:58:40

Pedig ez csak hozzáállás kérdése, és mennyivel jobb úgy létezni, ha a világot szépnek látjuk, vagy legalábbis meglátjuk és kiemeljük azt, ami szép benne.

:)))
Ezt sose feledd el :)))

Amúgy meg persze én is sajnálom a blogot :)
Szerettem belédlátni általa :)
Na de a te blogod, a te döntésed, ahogy valaki egyszer nekem is megjegyezte :D
Boldog szülinapot Neked !!!

kathleenkelly (törölt) 2008.06.12. 10:43:08

Jaj de kedvesek vagytok... köszönöm:)

Xyr, nagyon tetszik eddig a blogod, és persze nem akarlak befolyásolni (ódehogynem:), de szerintem neked nagyon is menne az írás, és nem csak a már ismert módon. Ha önmagadról nem is szeretnél, akkor írhatnál cikkeket, kritikákat (ehhe, megfelelő hangnemben:), a sok írástól egyre jobban fejlődnél, és a végén már magad is csodálkoznál, hogy mikre vagy képes. És talán még egy könyvet is kiadhatnál!! De tényleg, ki tudja:) Próbáld meg szerintem.

Bia, gondolkodtam ezen, és azt hiszem, hogy ha nem is tudatosan, nem rosszindulatúan, de talán direkt tettem ezt, valószínűleg a tudatalattim nem bírta már ezt a nyomást, ami ebben az ügyben több, mint egy éve tartott. Persze ettől még hibás vagyok, de úgy döntöttem, hogy teljesen felesleges ezen rágnom magam, visszacsinálni úgy se lehet, meglátjuk, hogy mi történik, ki hogyan lesz képes ezt feldolgozni. Amúgy teljesen egyetértek veled, nem ez a megfelelő mód.

Dé:) Neked bármikor adott, hogy belémláss. Fogod te még azt gondolni: ó, bárcsak befogná végre:D
süti beállítások módosítása