HTML

(*-*)

az enyémeknek

Friss topikok

  • Mrudi: Sziasztok! Engem Brad Blanton: Radikális őszinteség könyve miatt hozott a Google kereső ehhez a bl... (2010.10.15. 14:25) Brad Blanton: Radikális őszinteség
  • SZso: Ez csak egy részlet a könyvből, ezért nem is jó, ennél sokkal mélyebb jelentése van a szónak, amih... (2010.07.29. 11:22) lítost
  • Ede: amen (2008.06.17. 04:42) csak egy dolog állandó: a változás
  • Kathleen: Kár, hogy totál másra gondoltam:) (2008.06.12. 21:13) *-*
  • kathleenkelly (törölt): Hát ezek itt nem érvek, így nem tudok beszélgetni. Neked a dolgok egyfélék és fekete-fehérek? Gond... (2008.06.11. 11:48) sosem titok az, amit egynél több ember tud

a másik képzelt barátom, aki tényleg valakinek a képzelt barátja

2008.06.04. 13:29 kathleenkelly (törölt)

már megint megjelentél, nem hagyod, hogy elfelejtselek, de persze ne írjak rólad, és nee nee történjen semmi, nem árulod el, hogy mire vársz, csak mutatsz egy obszcén írást, nem gusztustalan, csak szókimondó és zavarbaejtően realista, a lájt változaton meghatódtam, szeretem ezt... a bújkáló ember fantáziája, a ki nem mondott gondolatok apró részletei, a várakozás, amit nem is tudatosan teszek veled szemben, és tudom, hogy mire vársz, persze nem arra, amit én szeretnék hinni, hanem arra, hogy máshol más formában megláthass engem, mert igenis félsz, nem tudod, hogy el akarod-e szalasztani ezt a lehetőséget, vagy el akarod-e veszíteni ezt az álmot, és persze, hogy a két történet között lehet valahol a valóság, a barna lány barackmellekkel létezik, talán csak egy bántás és újabb félelem, fizikai vágy, és igazából nem is értem, hogy miért olyan egyértelmű nekem az érzelmi töltet egy olyan írásban, ahol nincsenek érzelmek

---------------------------------------------------------------

te kaptad ezt hozzászólásnak, de most beteszem ide, mert nagyon érdekes:

"Mármost létezik sajnos az a módfelett korlátolt nézet, hogy tájképen csúcsok legyenek, lankák, jegenyék, esetleg lemenő nap sugáritól narancsszínre festett égbolt, de semmiképpen ne legyen felüljáró, elhajított tejfelesdoboz, televízió-antenna és szívárványszín olajfolt, mivelhogy utóbbiak nem szerepelnek a tájképfestészet nagy toposzkönyvében. Szobrász az, aki márványtömbből hősök életnagyságú és anatómiailag a legutolsó bőrgyűrődésig hiteles mását faragja ki, aki viszont kitömött bárányt függeszt fel medencényi formaldehidben, az posztmodernkedő hülye. Versben meg legyen valami nehezen meghatározható elemeltség, könnyed lebegés, lila köd, elvontan megformált gondolatok lehetőleg általános értelmű, szabadon szerteszét-interpretálható szavakkal kifejezve (a vágy mehet, de a baszdüh nem; a bemocskolni oké, de a telibefosni nem; a kincseimet visszalopdosni jó, az adóvisszaigénylés nem), de semmiképpen ne legyenek egyszerű, hétköznapi témák egyszerű, hétköznapi s mégis: egyedi hangon, nyelven megfogalmazva.

A legnagyobb probléma pedig, hogy e beszűkült látásmóddal együtt jár a teljesen különböző értelmezési tartománnyal bíró alkotások nonszensz összehasonlítgatása, továbbá egyfajta kizárólagosságra való törekvés, vagyis: ha EZ művészet, akkor AZ semmiképpen nem lehet az. A Laokoón-csoport gyönyörű, na de egy piszoár??? A shakespeare-i szonettek szépek és tartalmasak, formailag is tökéletesek, emlékkönyvbe kiválóan átmásolhatók, de a Ló meghal, a madarak kirepülnek hogy néz má ki a szívecskés papíron? Verdi, az igen, meg a Zanzibár, az dallamos zene; de Ligeti csak hangicsál, nem beszélve erről az Aphex Twinről, aki gépekkel zajong ó borzalom, sic passat gloria mundi, miegyéb.

Vasárnapi műélvezők gondolkodásmódja ez, szemben a nyitott, kíváncsi, érdeklődő emberével, aki tudja, hogy nem lehet mindenért rajongani, de a diverzitást elfogadni igenis lehet; alkotásokról egyenként gondolkodni lehet, azokat a maguk értelmezési tartományában értékelni lehet. Sommásan, érvelés nélkül ítélkezni viszont tilos, mert azt csak az teszi, aki nem gondolkodik."

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kathleenkelly.blog.hu/api/trackback/id/tr14503105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BAnna 2008.06.04. 19:12:47

Reményik Sándor: Egymás helyett


Van egy barátom, végzetesen más,
És végzetesen mégis egy velem.
Én végigálmodom az álmait,
Ő végigéli az én életem.
Ő helyettem is él, szenved, szeret,
Lángol, lendül, hevül, harcol, nevet,
Gyermek is, bajnok is, ember is a gáton.
Én benne eltemetett vágyaim
Hazajáró lobogását látom.
De néha őt kísérti egy-egy álom:
Mennybe törő és földbe temetett,
Álom, amelynek folytatása
Csak bennem, az én lelkemben lehet.
Azt én nevelem, azt a gyökeret.
Titkos virágként világra hozom,
Nap felé fordítom a szirmait,
S égre festem egy halvány hajnalon.
Van egy barátom, végzetesen más,
És végzetesen mégis egy velem,
Barátságunkban épp ez a varázs.
Én benne élem égig magamat,
Ő bennem álmodja magát az égig.

Ha találkozunk egy más csillagon:
Szerepeinket talán kicserélik.
süti beállítások módosítása