HTML

(*-*)

az enyémeknek

Friss topikok

  • Mrudi: Sziasztok! Engem Brad Blanton: Radikális őszinteség könyve miatt hozott a Google kereső ehhez a bl... (2010.10.15. 14:25) Brad Blanton: Radikális őszinteség
  • SZso: Ez csak egy részlet a könyvből, ezért nem is jó, ennél sokkal mélyebb jelentése van a szónak, amih... (2010.07.29. 11:22) lítost
  • Ede: amen (2008.06.17. 04:42) csak egy dolog állandó: a változás
  • Kathleen: Kár, hogy totál másra gondoltam:) (2008.06.12. 21:13) *-*
  • kathleenkelly (törölt): Hát ezek itt nem érvek, így nem tudok beszélgetni. Neked a dolgok egyfélék és fekete-fehérek? Gond... (2008.06.11. 11:48) sosem titok az, amit egynél több ember tud

Gregory Corso

2008.02.17. 12:49 kathleenkelly (törölt)

1.

Ismerem a Jóság különös dadáit,
a betegeket csókolják, gondozzák az öregeket,
és az őrülteknek kandiscukrot adnak!
Figyeltem őket, éjjel, sötéten és szomorúan
tolókocsikat görgettek a tenger partján!
Ismerem a jóság hájas püspökeit,
a szürke hajú öreg kis hölgyet,
a szomszéd papot,
a híres költőt,
anyámat,
ismerem valamennyiüket!
Figyeltem őket, éjjel, sötéten és szomorúan
ragasztgatták az irgalom plakátjait
a kétségbeesés erős oszlopaira.

2.

Ismerem magát a Mindenható Jóságot is!

Szűzies, fehér lábánál üldögéltem,
hogy bizalmába férkőzzem!
Csak kegyes dolgokról beszéltünk,
de egy éjszaka megkínoztak azok a különös dadák
a hájas püspökök.
Az öreg kis hölgy szöges kerekű kocsival átrobogott a fejemen!
A pap felhasította gyomromat, belém dugta a kezét,
és ezt kiabálta: "Hol a lelked? A lelked!"
A híres költő felcsippentett
és kihajított az ablakon!
Anyám elhagyott!
A Jósághoz rohantam, rátörtem az ajtót
és meggyaláztam!
egy megnevezhetetlen késsel ezer sebet ütöttem rajta,
és mocsokkal fertőztem be mindet!
Lecipeltem a hátamon - mint egy vámpír -
a macskaköves éjszakába!
Kutyák vonítottak! Kandúrok menekültek!
Bezárult minden ablak!
Fölcipeltem tíz lépcsősoron!
Ledobtam kis szobám padlójára,
mellé térdeltem és sírtam. Sírtam.

3.

De mi a Jóság? Megöltem a Jóságot,
de mi az?
Jó vagy, mert jó életet élsz.
Szent Ferenc jó volt.
A háziúr jó volt.
A nádpálca jó.
S ha én azt mondom, hogy a parkban ücsörgő emberek jobbak?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kathleenkelly.blog.hu/api/trackback/id/tr1342639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása