HTML

(*-*)

az enyémeknek

Friss topikok

  • Mrudi: Sziasztok! Engem Brad Blanton: Radikális őszinteség könyve miatt hozott a Google kereső ehhez a bl... (2010.10.15. 14:25) Brad Blanton: Radikális őszinteség
  • SZso: Ez csak egy részlet a könyvből, ezért nem is jó, ennél sokkal mélyebb jelentése van a szónak, amih... (2010.07.29. 11:22) lítost
  • Ede: amen (2008.06.17. 04:42) csak egy dolog állandó: a változás
  • Kathleen: Kár, hogy totál másra gondoltam:) (2008.06.12. 21:13) *-*
  • kathleenkelly (törölt): Hát ezek itt nem érvek, így nem tudok beszélgetni. Neked a dolgok egyfélék és fekete-fehérek? Gond... (2008.06.11. 11:48) sosem titok az, amit egynél több ember tud

Alapvető etika

2008.05.14. 12:45 kathleenkelly (törölt)

Jaj de szeretem ezt...

A feladat az volt, hogy dolgozzam ki az Alapvető etika című tankönyvet 53 kérdésre válaszolva. Ezt a könyvet már régebben megvettem, mert érdekelt, és el is kezdtem olvasni, de nagyon bonyolult nyelvezete van, és az sem egyszerű, amit tanít, vagyis félúton abbahagytam. Na majd most... és már az elején bejött a képbe Platon és Arisztotelész, már a Wikipédiát olvastam, amikor rájöttem, hogy nincs időm most ebben elmélyedni, de ez a tudásszomj és az izgatott érdeklődés - ugyan kicsit nyomasztó, mert megint arra hívja fel a figyelmem, hogy mennyi mindent nem tudok még, és persze egy csomó dolgot sosem fogok megismerni, de közben - olyan érzéssel tölt el, hogy élek, dolgozik a testem és az agyam, a kíváncsiság szinte hajszol, és csak azt sajnálom, hogy nincs egy másik életem, amelyikben egész nap csak olvasnék, ahol felfalhatnám az összes könyvtár összes könyvét, ezzel is közelebb jutva a világ valódi megismeréséhez.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Arisztotel%C3%A9sz_etik%C3%A1ja

Nincs most időm ezt az oldalt elolvasni rendesen, de annyira érdekes, tuti, hogy később majd visszatérek. Egyetlen mondat, ami aktuális az igazmondással kapcsolatban:

"Fontos, hogy az ember mindig az igazat állítsa magáról sohasem túlozva vagy szerénykedve, mert aki az igazságot szereti az akkor is igazat mond, amikor ez nem fontos."

Jaj még egy:

"A tisztességes ember jelleméhez nem tartozik szégyenérzet."

És a legjobb... a 11. kérdésnél egyszercsak megtaláltam a neten az egészet kidolgozva:))) Már csak meg kell tanulnom majd.

Na és azt hiszem, hogy itt a lényeg:

„Az erényre úgy teszünk szert, hogy előbb megfelelő tevékenységet fejtünk ki… ha az igazságos tetteket gyakoroljuk, akkor igazságossá leszünk, ha a mértékletes tetteket, akkor mértékletessé, ha a bátor tetteket, akkor bátorrá.” (Arisztotelész)

Megfelelő szocializálódással, neveléssel és fáradságos önneveléssel, tiszteletet érdemlő személyek követésével juthat csak el valaki oda, amit a köznyelv „legjobb tudásnak és lelkiismeretnek” mond. A lelkiismeret nevelésének követelménye maga is lelkiismereti kérdés.

"A boldogság nem az erény jutalma, hanem maga az erény." (Spinoza)

Nem semmi, hogy ebben a tananyagban benne van nagyjából minden kérdés, ami mostanában foglalkoztat. Nehéz olvasmány, de nagyon érdekes és főleg értékes: Nyíri Tamás - Alapvető etika.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kathleenkelly.blog.hu/api/trackback/id/tr57468227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása